Thursday, February 11, 2016

Tips sebelum renovate office anda.....

Ruang office seperti rumah kedua untuk kita. Kita mestilah nak ruang yang lebih selesa, cantik dan unik. Jadi kami kongsikan tips2 sebelum anda renovate office anda. 

pertama sekali adalah


1. Pick your style

Tentukan reka bentuk terlebih dahulu yang bersesuaian dengan perniagaan anda. Ruang yang macam mana anda mahukan contohnya moden atau klasik dan sebagainya supaya nanti bila kita bincang dengan kontraktur.

2. Persediaan bajet

Pastikan bajet anda cukup untuk lakukan pengubahsuaian sama ada dalam atau luar ruang pejabat anda. Jika nak pecahkan dinding sahaja memerlukan bajet yang agak besar. Sediakan bajet lebih sikit untuk sebarang masalah di luar jangkaan kita terjadi.

3. Buat Research

Buat research mengenai harga barang2 yang akan dibeli, bayaran2 untuk pembinaan dan juga upah. supaya nanti kita tidak mudah ditipu oleh mereka yang tak bertanggungjawab.

4. Jual Barang Tak Perlu

 Untuk nak jimatkan duit anda boleh jual barang2 yang tak digunakan lagi dalam office. Disamping dapat duit sampingan kita juga dapat menjimatkan ruang2 dalam stor ataupun pejabat

5. Sabar...

Proses pengubahsuaian mengambil masa yang lama. Jadi kita kena bersabar sementara menunggu proses ubahsuai tersebut. Kerana memerlukan ketelitian.

No comments:

Post a Comment